חוזרים לשגרת הסדר • טיפים שומרי שגרה לימים סגריריים

יעל זלץ No Comments on חוזרים לשגרת הסדר • טיפים שומרי שגרה לימים סגריריים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עוד בוקר עמוס לעייפה כזה שכולל קוקו, קורנפלקס, שוקו נשפך, מערכת,נעל אבודה, משקפיים שבורות, ילד הפוך, עצבים. בום טראח דלת נטרקת ואמא אחת עצבנית. כמה פעמים אנחנו עומדות מול המראה , ידיים על המותניים ומבטיחות לעצמינו בלי נדר שזה הבוקר האחרון שיראה כך???

האמת זה תמיד קורה שחוזרים מאיזו סדנא לחשיבה חיובית או העלאת מוטיבציה, שם כולנו עוצמות עיניים, מחזיקות ידיים ובאווירה חיובית זו נזכרות במלאכים שלנו שכעט ישנים בשלווה איש איש על מיטת ואז ההבטחות' הרצונות ,השאיפות ממלאות אותנו עד שמפציע השחר ועוד יום חדש עולה וזאטוט תורן שופך, בלי כוונה, ממש בלי, את השוקו על בת החמש שלנו שבדיוק עם סרפן חדש, אוףףףףףףףףףףףף.

כאלה אנחנו מבטיחות, מתרגשות, דומעות, מתחייבות. עד רגע האמת שעוטף אותנו ומשתלט עלינו אם נרצה או לא,השגרה היא האויב והאוהב הגדול ביותר שלנו, התרגלנו למצב חדש שאליו קוונו ואז אתגר חדש בפתח שובר שגרה ונכנס לשגרה חדשה.

הנה טיפ זהב להתמודד עם השגרה וההרגלים המעצבנים שנדבקים אלינו בלי משים .

אדפטציה – כך מכנים את ההתאמה של איברי בעל החיים לסביבת החיים שלו, במקום שיקרה הפוך היי את זאת שמתאימה עצמך לסביבה אף אחד לא אמור לסבול למשל שאת אמא חולת נקיון.

הנה דוגמאות
1. האם את מטיפוסים הבלגניסטים שמשאירים דברים בכל מקום בבית? אם כן תדאגי שלא יהיו מקומות בבית מועדים לפורענות בלי מדפים ריקים, בלי פינות, בלי מגרות לנוי ובלי שידות רק שולחנות ריקים [הם יתמלאו] ומדפי ספרים שבהם ספרים עד הקצה ממש.

2. האם את מהטיפוסים שמתקשים לקום בבוקר? אם כך עליך לארגן לעצמך בוקר מינימליסטי – מתלבשים אוכלים ויוצאים. הכיני את הציוד הדרוש בקפדנות רבה – לחם, חלב, שקיות סנדוויץ' וממרחים מקובלים וכן את הביגוד כדי לקצר תהליכים ככל שניתן.

3. האם את מאלה ששומרת ואוגרת ומתקשה להיפטר מחפצים? הדירה שלכם עמוסה וצפופה? לכן, אינך יכולה להרשות לעצמך לדחות מטלות של סדר וניקיון כי בבית עמוס בלגן מצטבר בקלות רבה מידי ובזמן קצר מידיי. חובה לסדר את כל החדרים שבבית כל יום. אינך הולכת לישון אלא אם כן כל החפצים במקומם, בלי הנחות. [אה, כן ,כמובן: את יכולה להיפטר מחפצים ואז תוכלי להרשות לעצמך לשכב לישון בנחת גם אם יש כמה דברים על השולחן].

4. האם במשפחה שלכם הילדים עדיין קטנים? אם כן, אינך יכולה לדחות מטלות חיוניות כמו הכנת מזון וכיבוס בגדים. עליך להתחיל את היום בביצוע המשימות החיוניות והשוטפות של הבית – ורק אז להמשיך אל המשימות החשובות האחרות. לעומת זאת, במשפחה שבה יש בוגרים – ניתן לסמוך עליהם שיבצעו חלק מן המשימות אם את או בעלך לא תוכלו לבצען, ולכן תוכלי לבחור להתחיל ממשימות אהובות, קלות או מועדפות כראות עינייך.

ההתאמה היא תהליך דינמי ומשתנה לאורך תקופות השנה, חופשות וימי עבודה ולימודים, שעון קיץ ושעון חורף וכן לפי התפתחותם של הילדים ומצב הרוח של המשפחה. אינכם חדלים להתאים את התנאים שבבית לדרישות ולצרכים שלכם כבני משפחה המתגוררים יחד בין כתלי הבית.

ועוד טיפ

הרגלים – הרגל הופך לטבע, וטבע קשה לשנות, לכן הפכו לטבע שני את ההרגלים הטובים שאתן מאמצות: לסגור דלתות של ארונות, להחזיר למקום את הסוכר, לפרוס שקית על השיש לפני שמתחילים לקלף, לתלות את הפותחן חזרה על הוו.

אלו הרגלים כדאי לך לאמץ כדי לשמור על הסדר שהשגת בעמל כה רב? בחרי את המקומות הבעיתיים [רמז: ארונות צעצועים, מדפי ספרים וכונניות, משטחי עבודה במטבח] וחשבי על הרגל של סדר שישאיר אותם ראויים לביצוע המשימות שלשמן נוצרו. מצאתן רעיון? תתרגלנה!

הרגלים אינם רק פעולות שגרתיות במשך היום אלא גם הרגלי שינה וקימה, אוכל ועבודה. הגוף שלנו אוהב הרגלים, תומך בהרגלים, נשען על הרגלים, הגוף אוהב להישאר באותו מצב, ולכן כל הרגל הופך לטבע ונעשה בלי מאמץ, ללא הוצאת אנרגיה מיותרת ובמינימום משאבים. כשאתן מתרגלות לישון בשעות מסוימות, לקום בשעות מסוימות, לאכול בשעות מסוימות – הגוף שלכן יעזור לכן להתמיד בכך הקושי הוא רק בהתחלה איזה סדר יום יעזור לכן להיות מסודרות יותר? לישון מוקדם יותר? לקום מוקדם יותר? לאכול בשעה קבועה? אמצו הרגל שיסדר לכן גם את סדר היום שלכן.

התרגלתן ? בפוסט הבא תקבלו טיפים נוספים.



0 תגובות